New York Times

SEO problemen voor groot Amerikaans bedrijf


Het Amerikaanse warenhuizen concern J.C.Penney scoorde enorm goed op heel algemene trefwoorden in Google. Er bleken echter black-hat SEO methoden gebruikt te zijn waardoor Google ze heeft bestraft. J.C.Penney is hierdoor met veel belangrijke trefwoorden uit de SERP-s (search engine result pages) gevallen. Het bedrijf met duizenden winkels en vele websites kwam heel hoog in de zoekmachine voor heel algemene woorden zoals ‘dresses’, ‘skinny jeans’, ‘furniture’ en bijvoorbeeld ‘home decor’. Ze verkopen deze waren wel in hun warenhuizen, maar zijn ze daardoor de meest belangrijke site die je bovenaan de zoekresultaten zou verwachten voor zulke algemene woorden?

Een SEO specialist heeft onderzoek gedaan naar de reden van het hoge ranken van deze site en het bleek zo te zijn dat ze onnatuurlijke link-building hadden toegepast. Dit wil zoveel zeggen als op heel veel sites links verkrijgen met de juiste anker teksten. Met heel veel sites worden vooral forums en blog comments bedoeld en niet zoals het met link-building hoort te zijn topic gerelateerde sites. Om een voorbeeld te geven er stond een link met de anker tekst ‘black dresses’ in de footer van een site genaamd nucleair.engineeringaddict.com. Dat is zoals een ieder direct zal zien beslist niet content gerelateerd.

Wil je meer informatie over dit probleem lees het hele uitgebreide Engelse artikel op the New York Times.

Bron: artikel op de New York Times

Een reactie plaatsen