google logo

Google wijzigt algoritme 1


Google heeft op 24 februari 2011 opnieuw hun algoritme gewijzigd. Uiteraard gebeurd dit het gehele jaar door, maar deze keer was er weer een grotere aanpassing die invloed heeft op bijna 12% van de zoekresultaten. Met deze aanpassing zorgt Google ervoor dat de kwaliteit van de zoekresultaten omhoog gaat. Sites met een hoge kwaliteit zullen volgens Google hoger in de resultaten komen en sites met een lage-kwaliteit zullen wegvallen.  Met een hoge- of lage kwaliteit doelen ze op de toegevoegde waarde voor bezoekers van die sites. Sites met bijvoorbeeld originele content, onderzoeken, diepgaande rapporten en doordachte analyses zullen beter scoren. Dat betekend uiteraard dat site zonder deze waardevolle content zullen dalen in de resultaten.

Google heeft op dit moment deze aanpassing alleen voor de Amerikaanse markt doorgevoerd, maar andere landen zullen snel volgen. Verder ziet Google (en het spreekt voor zich dat ze dit zeggen) een grote stap vooruit is voor de gebruikers van Google. Ze zullen immers een hogere kwaliteit zien van de resultaten.

Meer informatie over deze Google algoritme aanpassing  is te vinden op “Finding more high-quality sites in search“.


Een reactie plaatsen

Een gedachte over “Google wijzigt algoritme