ClickTale, user experience oplossing


Met de online user experience tool van ClickTale ga je begrijpen hoe je bezoekers door je site heen klikken.  Het maakt “video’s” van je bezoeker. Je ziet in deze video’s exact wat ze hebben gedaan. Waar ze hebben getreuzeld en wat direct duidelijk is. Een eenvoudige en relatief goedkope manier om usability onderzoek te doen.

Er zijn verschillende pakketten waaronder een erg beperkte gratis variant. Deze gratis variant geeft je de mogelijk om 400 pagina bezoeken per maand te laten opnemen. Daarnaast kan je alleen de 1e twee pagina’s zien in een bezoekers sessie video. Dat is niet veel om helemaal te begrijpen wat er op je site gebeurd, maar het geeft je een indicatie van de mogelijkheden.

Met ClickTale is het ook mogelijk om een heatmap te bekijken. Deze heeft veel weg van de heatmap in Google analytics. Je ziet waar de muis van je bezoeker is geweest. Daarnaast kan je zien waar de muis langer is blijven hangen. Het is zeker niet hetzelfde als eye-tracking, maar ook hierbij geld dat het een handige manier is om de gebruiksvriendelijkheid van je site te gaan begrijpen.

Verder is er een handige manier om het gebruik van website formulieren op een erg handige manier weer te gegeven. Je ziet op welke manier je gebruikers de velden gebruiken. Waar ze beginnen iets in  te vullen, ze treuzelen en of en zo ja waar ze het invullen afbreken. Dit is erg handig als je conversie verbeteringen wilt doorvoeren. Het geeft je bijvoorbeeld de mogelijkheid om bepaalde teksten aan te passen of begeleidende teksten toe te voegen.

[button link=”http://www.clicktale.com/” color=”green” newwindow=”yes”] Ga naar de website van ClickTale[/button]

Hieronder vind je een demo video van ClickTale.
[youtube DjtrbZO_8eo]

Een reactie plaatsen