Real Time Web Analytics via Woopra


Woopra is een alternatief voor Google Analytics. De web analytics omgeving van Woopra maakt gebruik van een aantal interessante extra’s. Ze hebben bijvoorbeeld realtime data, de mogelijkheid om eenvoudig te kijken welke pagina’s een bezoeker bekeken heeft en op het moment bekijkt. Het is ook mogelijk om direct met deze bezoeker te communiceren via een chat omgeving.

Met Woopra is het mogelijk om realtime te zien wat je bezoekers doen. Dit is een groot verschil met bijvoorbeeld Google Analytics (GA). Daar (GA) zit , als je gebruik maakt van de gratis oplossing, een vertraging tussen de data en het werkelijk bezoek op je site. Google Analytics heeft wel een realtime overzicht, maar dit is op dit moment niet zo uitgebreid als de Woopra web analytics omgeving.

Uiteraard kan je terug kijken naar de historische data. Normaal krijgen actieve bezoekers een naam als “visitor #1” of “visitor #2”. Dat is uiteraard niet zoveel zeggend. Daarom is het mogelijk om een bezoeker een tag te geven. Een tag is niets anders dan een naam koppelen aan die bezoeker. Dat maakt het heel eenvoudig om het verschil tussen nieuwe- en terugkerende bezoekers te onderzoeken.

Woopra heeft verschillende betaalde pakketten en daarnaast een 30 dagen gratis probeer versie. Deze probeer versie kan gebruikt blijven worden bij geen commercieel gebruik. In deze gratis versie kan je maximaal 30.000 acties voor maximaal 3 maanden inzien en dat is al zeker interessante data.

Enkele impressies van Woopra:

De Woopra introductie video:

Ondek Woopra vanĀ Woopra, Inc. op Vimeo.

[button link=”http://www.woopra.com/” color=”green” newwindow=”yes”] Naar de Woopra site[/button]

Een reactie plaatsen