Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Posted by on 11 08 2011 in Site Analyse | 0 comments

Juiste afbeeldingen zijn conversie verhogend

Juiste afbeeldingen zijn conversie verhogend

Op het webusability blog kwam ik een aantal afbeeldingen tegen die het belang duidelijk maken van juiste afbeeldingen. Door middel van eye-tracking is er gekeken waar mensen nu werkelijk naar kijken op een weergegeven afbeelding of site. En bijvoorbeeld de invloed van de stand van het gezicht of zelfs van de ogen bepaald waar mensen naar kijken.

 

Bij deze twee algemeen bekende afbeeldingen over kijkgedrag zie je dat de baby die naar de tekst kijkt (de rechter) ook werkelijk de aandacht van de kijker naar de tekst laat verplaatsen. De baby die je recht aankijkt trekt zo goed als alle aandacht. De tekst die eigenlijk de conversie moet veroorzaken wordt veel minder goed bekeken door de kijkers.

 

Bij deze advertentie voor haar-kleuring  is het enige verschil de kijk richting van de oog. Ondanks dat de eerste afbeelding er “ge-photoshopt” uitziet is en dat mensen aangeven dat de onderste afbeelding “prettiger” is om naar te kijken, zal de 1e afbeelding een beter resultaat bieden. Je kunt zien dat mensen nu ook naar het merk hebben gekregen, wat in de tweede afbeelding nauwelijks gebeurd.


 Bij deze laatste afbeelding, wat een duidelijk call to action bevat, zie je direct dat het gezicht in de eerste afbeelding alle aandacht trekt. Is dat wat je wilt? Waarschijnlijk niet. De banner wil informeren en een click naar de volgende pagina genereren waar je je kunt inschrijven.

De conclusie is: probeer verschillende afbeeldingen en zie wat het met de conversies op je site doet. De beste methode hiervoor is A-B testing. Daar schrijf ik een andere keer over.

Het originele artikel op usability-blog.be

 

Tags: ,,,

Add Comment Register

Post a Reply